E-shop - Základní rady pro začátek
„Chceš realizovat své sny? Probuď se!“
Joseph Rudyard Kipling
Zdroj: seo-hacker.com
Jsme v době, kdy mít e-shop je jedním slovem „cool“ a prima záležitostí, protože vám to plno přitroublých maníků v různých publikacích a videí stále otloukají kolem vaší ctěné hlavy. Ale problém je ten, že jen otloukají ale vůbec neporadí.
Tímto příspěvkem se pokusíme naťuknout e-shopy a jejich problematiku. Proberme si co nejstručněji pár základních bodů, které byste měli promyslet nebo které vám stejně již delší dobu rotují hlavou.
Rád bych prodával, ale absolutně nechápu o co běží
To je častým poselstvím lidí, kteří svůj sen, a to realizaci e-shopu chtějí opravdu převést do skutečně funkční podoby. Ono je to vše ztížené i tím, že na našem trhu a ve všech možných internetových končinách, se můžeme setkat s lidmi, kteří mají plno velebivých řečí, ale v ten potřebný moment tzv. skutek utek.
Tip k dobru: Nebojte se využít různé bezplatné školení a semináře, jak online cestou tak i přímou účastí na takovýchto školení. Ale před tím než takové školení podstoupíte, tak se určitě snažte dovědět co nejvíce informací o lidech, kteří takové semináře. Času do toho investovaného rozhodně nelitujte!
Náklady, výdaje aneb vydělam si vůbec na sebe?
Jedná se o strašidlo a noční můru každého začínajícího e-shopu. V praxi často platí, že pokud zhruba do jednoho a půl roku vám e-shop nevrací aspoň částku, kterou do něj vysloveně cpete, tak potom je dobré buď jinak přeskupit síly, nebo celý projekt stornovat.
Tip k dobru: Předem než si něco domluvíte, tak si rozhodně s někým objektivním názorně propočítejte úhel ekonomické stránky, a nebojte si podrobně naplánovat vše do nejmenšího detailu. Neboli jak se říká, připravenému štěstí přeje.
Marketingová a technická podpora? - Ano, ale žádný amatérismus
Ze začátku asi na vše budete sami, ale určitě je do budoucnosti dobré zauvažovat nad profesionálním zaštítěním vašeho e-shopu od prověřených lidí, kteří vám nabídnou své služby na poli internetového marketingu a technické stránky věci.
Tip k dobru: Pokud hledáte kvalitní a zodpovědný přístup pro váš e-shop, tak dejte na doporučení od lidí, vám blízkých. Uvidíte sami.
Doprava a platba - Gordický úzel či nikoli?
Tak samozřejmě záleží na celé situaci, jako např. kolik toho plánujete prodávat atd., ale v praxi lze říci, že rozjíždějícím e-shopům bohatě na začátku může stačit Česká pošta a poslání doporučeným balíkem.
Otázka osobního odběru by se také neměla podceňovat a každý velký prodejce nabízí i tento způsob. Dále jistě znáte různé externí dopravce typu PPL nebo soukromé messengeři se kterými případně také můžete počítat.
U platby můžete využívat např. převody na účet nebo platby v hotovosti a z počátku rozhodně nemusíte vymýšlet další složité řešení.
Tip k dobru: Ze začátku se nevyplatí nic zbytečně překombinovat, co můžete udělat jednodušeji, tak toho se aspoň na rozjezdu držte. Platební brány a alternativní způsoby doručení zboží můžete přeci zavést kdykoli.