Webdesigner - Jemný estét praktického rázu
„Nic v životě nemusí být jen a jen takhle a ne jinak.“
William Saroyan
Zdroj: www.webdesignerliste.de
Webdesigner je grafiky znalý kreativec, bez kterého by prostě nešlo navrhovat funkční a graficky hodnotné webové stránky. Na jeho bedrech spočívá dozvuk finálního štětce celého stránkového rozvržení a s tím také spokojenost klientova.
Grafický vzhled je zásadní položkou jednotlivé webové stránky, která rozhoduje o tom, zda vám návštěvník hned z webu uteče či neuteče. Pokud vám uteče, tak jste o něj už zřejmě také definitivně navždy přišli.
Webdesigner je tedy osoba, která v rukách třímá otěžě osudového koně. A na jeho schopnostech také závisí, jestli ty otěže také dokáže v praxi nejenom udržet, ale pevně přitáhnout blíže k sobě.
Rychlý test - jak poznat dobrého a špatného webdesignera?
Triviálním závěrem, a to takovým, že od kvalitního designera nikdy neuslyšíte jedno jediné slůvko - zápor: ne -, protože to do jeho výrazového slovníku prostě nepatří. Kvalitní webdesigner si neláme hlavu nad tím, že něco najde, ale nad tím, jak to spíše vymyslet a poté realizovat.
Další věc je cit pro grafiku. Nebojte, naučit se to dá, ale samozřejmě lepší startovní pozice mají ti, kteří dostali špetku citu pro grafiku už v dřevěné kolébce.
A jak se takový cit v praxi pozná? Třeba tak, že designer po chvilce práce ihned vidí, kde je toho moc či naopak málo a celkově se snaží vše vyladit vše do jednotně celistvého grafického vyztužení.
Odborná znalost? Tak ta je k nezaplacení. Webdesigner, který se nesnaží nově rozšiřovat svůj mentální rezervoár nápadů a sil, je webdesignerem mrtvým, a to tedy převedeno do našeho jazyka, webdesignerem nepoužitelným. Časová úspora v případě zkušeného designera, který umí používat grafické hardwary a softwary snad také netřeba více rozvádět.
Grafika webu je jedním z velmi důležitých měřítek celkové kvality
Jak již bylo nakousnuto na začátku, tak grafické rozhraní dané webové stránky je značným a velmi důvěryhodným ukazatelem pro internetového návštěvníka. Jestliže je grafika lehce kýčovitého charakteru, tak si u vás zřejmě nejenom, že nikdo nic nekoupí, ale ještě se to např. pěkně internetovou komunou rozkřikne do dalších dálav.
Grafika, která zase vše sází na nápaditost, dynamičnost a celkovou neotřelost všech svých grafických prvků, tak zde se může návštěvník pod lavinami všech těch vysoce high-tech vymožeností cítit lehce dezorientován a tím pádem ztracen.
Zlaté střední cesta, kdy tzv. ani málo ani moc a celkový grafický koncept jde ruku v ruce s mírou použitelnosti, tak o tom se dá poté mluvit, že je plodem práce zkušeného člověka, který naplno a maximálně využije svých nabitých znalostí z oboru, talentu a grafických schopností.