Copywriting

Psaní textů na webové prezentace? Nuda, to přece umí každý!

 „Nejdříve je třeba se naučit tomu, o čem píšeš, potom je třeba se naučit psát. Na jedno i druhé padne celý život.“

                                                                                                    Ernest Hemingway


Zdroj:digitalpros.org

Na internetu lidé opravdu málokdy čtou, spíše skenují a filtrují či tzv. prostě loví a čenichají okolo vašeho webu a sem tam je něco praští přímo mezi oči. Proč tomu tak je?

Je to jednoduché, představte si, že si chcete na internetu něco rychle koupit a potřebujete koupit kvalitní produkt, ale zároveň nemáte moc času číst o tom omračující pochvalné textové litanie.

K tomu, aby vás něco zaujalo potřebujete v internetovém marketingu naservírovat text s výrazným podílem stručnosti, smysluplnosti, jazykové korektnosti + ještě něco navíc.

Jak lidé obecně vnímají copywritery?

Jedni lidé si myslí, že copywriter je někdo, kdo sežral veškerou moudrost světa (takový Ferda Mravenec), a tudíž o všem napíše a všechno ví; jednou rukou píše PR článek o Pavlově podmiňovacím reflexu a druhou rukou datluje SEO popisek o novém typu deštníku se zabudovaným USB portem. 

Druzí lidé si zase myslí, že copywriter je něco, co ani nestojí za řeč, a tudíž nechápou, že to vůbec může být klasifikováno jako nějaký druh obživy na váš chléb a vodu, protože něco napsat a vymyslet je snadné jako drbat malé a hravé kotě.

A pak je tady třetí skupina lidí, která ani vlastně neví, co to copywriter je, a tudíž vůbec netuší, co si pod tím vůbec mají představit. Obecně je tomu tak, že lidé jsou většinou namixováni průřezem těchto tří psychických příchutí.

Texty na webu mají prodávat a lákat, ale také být věcně informativní

Dobře, to jsme si trochu zalamentovali, ale nyní už k tomu, co je to tedy copywriting. Tak snahou copywitera (člověka, co vymýšlí a píše texty podle klientova zadání) je napsat text, který prodá službu nebo produkt či adekvátně a elegantně informuje každého návštěvníka webu, a to takovým způsobem, že návštěvník vše pochopí jedním šmahem i tahem.

Dobrý copywriter se musí také orientovat v SEO problematice a musí umět vkusně dodržovat i řád a pravidla etiky SEO. Znalost základů je tedy základním kritériem opravdu schopných copywriterů.

Copywriting je většinou nevděčnou a podceňovanou úlohou

Člověk vytvářející texty na webové prezentace musí na sobě neustále pracovat nebo se jinak se zlou setká a potáže. Ale na druhou stranu, také jak jsme zmínili již nahoře, lidé čekají od copywriterů úžasné textové zázraky, nebo zase naopak celou jejich práci značně podceňují.

Ostrost pracovní hrany a zubů vašich klientů je tedy pořád v mírně nabroušeném stavu, ale co naplat, takový je už úděl copywriterů.

Navštivte také

Doména www.netdogs.cz

Pagerank: 0

S-rank: 1

Návštěvnost: Doposud 4802 návštěvníků

Prodej / pronájem domény

Doména www.netdogs.cz je k dispozici k prodeji či k pronájmu. V případě vážného zájmu nás kontaktujte.

Kontaktní formulář