Použitelnost

Použitelnost webu - Vím kde, kam a co

„Inteligentní lidé se snaží problémy řešit, geniální se je snaží nedělat.“

                                                                                                    Albert Einstein


Zdroj: www.1751webdesign.com

Tak na rovinu, kdo z vás tohle považuje za použitelný web, tak si zaslouží skončit jako první chod na talíři hladových psů internetového marketingu.

No naštěstí se s takovým extrémem na internetu zase tak často nesetkáte, ale tím rozhodně nechceme říci, že by surfování po webech bylo pro naše oči a mysl vždy jen příjemnou pastvou, které má skončit i nějak u toho případného krmení našeho nákupního košíku.

Použitelnost, hezké to slovo, která ještě stále často není důrazně zapsané za ušima českých webdesignerů a usměvavých markeťáků. Někdy by možná místo zapsaní se snad slušelo dané slovo i vytetovat do kůže, to proto, aby se taky tak lehce nezapomínalo.

Ale dosti cynického a plamenného vzezření našeho pisálství a pojďme si trochu více konstruktivně přiblížit, jak by weby měli z hlediska orientaci a praktičnosti tak nějak splňovat.

Jak docílit toho, aby návštěvník neztratil souvislou nit?

Webové stránky primárně slouží k tomu, aby jejich návštěvník, v co nejkratším časovém horizontu okamžitě pochopil vše pro nějakým způsbem podstatné. Když to blíže rozvedeme, tak aby ihned věděl, kdo jste, co děláte a co také dokážete lidem nabídnout a zajistit.

Tvorba webu a téma jejich použitelnosti, je trochu jako práce japonského básníka při psaní básní formy haiku, který se snaží za jasně daných pravidel a na malém ohraničeném poli tvorby vyjádřit vše opravdu životně důležité!

Přehlednost a jednoduchost navigace musí návštěvníka intuitivně vést po celou dobu jeho prohlížení vašich webových stránek. Pokud se návštěvník někde ztratí, tak hrozí, že už ho možná i nenajdeme ani mezi dalšími potencionálními referenty na naše služby. Tak zní stručně celé jádro pudla.

Nejlepší je zákusek, který nejenom dobře vypadá, ale také dobře chutná

Když přijdete do cukrárny s tím, že chcete vaším chuťovým pohárkům dopřát také nějaké to povyražení, tak vybíráte podle vizuálního vzhledu před vámi vystavených lahůdek.

Po objednání a ochutnání vámi vybraného zákusku teprve zjistíte, zda vám také chutná či nikoli. Neboli zákusek musí k tomu, abyste se pro něj co místní cukrárny rádi vraceli, projít dvěma důležitými fázemi.

První je ta, že vás nějak vizuálně upoutá od těch méně výrazných a druhá fáze je ta, že jeho chuť bude pro vás tak příjemná, že si ho prostě přidáte do pomyslného šuplíku „to se mi líbí“.

Nemusíte nad tím dlouze koumat a dutat, takhle to prostě s námi po lopatě řečeno s lidmi tak nějak je, a to i na poli použitelnosti a vzhledu webových stránek.  

Navštivte také

Doména www.netdogs.cz

Pagerank: 0

S-rank: 0

Návštěvnost: Doposud 21078 návštěvníků

Prodej / pronájem domény

Doména www.netdogs.cz je k dispozici k prodeji či k pronájmu. V případě vážného zájmu nás kontaktujte.

Kontaktní formulář