Co je internetový marketing?
„Peníze jsou lepší než chudoba, přinejmenším z finančních důvodů.“
Woody Allen
Zdroj:
Položte tuto otázku deseti náhodným lidem a zpátky se vám dostane deset odlišných odpovědí o tom, co že je to ten internetový marketing.
Jdeme-li na to od lesa, tak poté za pomoci selského rozumu je internetový marketing to, co vám má zajistit úspěšnou realizaci (prodej produktů, objednání služeb, zvýšení návštěvnosti atd.) vaší maličkosti v jámě lvové, neboli internetové.
Jako se planety ve vesmíru točí okolo slunce, tak i analogicky k tomu se jednotlivé složky internetového marketingu, jako je např. SEO nebo PPC reklama točí okolo vašich webových stránek.
Internetový marketing má ve svém filosofickém zakladě tyto priority:
- přivádět ty správné lidi,
- v ten správné momenty,
- na ty správná místa.
Co vše spadá pod pojem internetového marketingu?
Internetový marketing je souhrn určitých pracovních činností, které mají dopomáhat ke třem výše zmíněným bodům. Mezi jednotlivými kvádrovými bloky pyramidy zvané internetový marketing najdeme:
- Copywriting
- SEO (Optimalizace webu pro vyhledávače),
- PPC systémy a reklamní bannery (Google - AdWords, Seznam - Sklik)
- Newslettery
- Virální marketing
- Práce se sociálními sítěmi (např. Facebook, Twitter, Google +)
- Vytváření podcastů, nahrávání videií, PR články atd.
Chceme být úspěšní, bohatí, oblíbení a kreativní, tak kde to vázne?
Internetový marketing není okultní ani magicky rituální praktikou, která vám má ze dne na den k uchu přinést líbezný zvuk šustivých papírků a cinkot kovových mincí.
Správně vedený marketingový postup je veden rozumovými kroky na stezce komplexního a holistického významu i přístupu.
Bohužel, jak už to tak bývá, tak v každé branži a praxi, kde se dá natrefit na lidského tvora, tak hrozí také riziko - přiznejme to otevřeně a bez okolků - srážky s blbcem, které řečeno slovy Wericha je věcí obzvláště útrpnou.
Zřejmě již tušíte, co tím máme na mysli. Tudíž pozor před omamnými a naoko úchvatnými rapsodiemi mocných markeťáků, kteří vám slibuji laicky řečeno, hory doly a doly hory. Bohužel vše je poté v cílové rovince po pravdivé stránce groteskou.
Každý poctivý člověk v oboru, vám řekne, že je třeba smysluplná a kontinuální snaha a marketingové rychlokvašení (především na otázky, když už tam budu, kdy vydělám a kolik atd.) nevede nikam jinam než do bludného kruhu, při kterým ještě navíc klient ztrácí z kapsy peníze, které padají do připraveného pytle marketingových lišek mazaných.