Analýzo, analýzo, ty mocná čarodějko webových srdcí!
„Devět desetin moudrosti spočívá v tom být moudrý včas.“
Marcus Tullius Cicero
Zdroj: www.york.ac.uk
Být moudrý včas v prostředí internetového marketingu, znamená provést majoritní analýzu webu, který čeká radikální změny a celkové překopání svého designu a struktury. A v případě tvorby nového webu to platí ještě důležitější měrou.
Bez takovéhoto procesu se vám úspěch vyhne jako čert kříži, a to už i z pěkně viditelné dálky. Víte, co vše nesmí opravdový odborníci ponechat náhodě? Čtěte dále.
Jak taková analýza webu probíhá?
Z mnoha rozdílných a neopominutelných aspektů, které dohromady tvoří velmi hodnotný bod pro otázku dalšího kvalitativního postupu z hlediska internetového marketingu. Na co je tedy dobré se při takové analýze zaměřit?
- Klíčová slova - Pod jakými klíčovými spojenými vás lidé na internetu budou moci co nejrychleji a také nejefektivněji najít.
- Obsah webu a strukturovanost - Co vše může být pro vaše návštěvníky relevantními a navržení jasné a viditelné navigaci napříč celý webem, to proto, aby se vaši návštěvníci se zlou nepotázali
- Zpětné odkazy a technická situace - Kontrola odkazů, které vedou na váš web a také případně kam vy sami odkazujete dále. Technickou situací je myšleno, aby ve zdrojovém kódu nebyly žádné protivné neplechy atd.
- Analýza vaší konkurence - Pokud postupujete opravdu zodpovědně, tak vás jistě nemine ani to, že si trochu posvítíte na konkurenční firmy a jejich weby a pokusíte se vyvarovat z chyb, které dělají či případně se inspirovat zajímavými nápady, které byste mohli zkusit zpracovat po svém.
Průběžná analýza a vyhodnocování zadaných cílů
Kdo si myslí, že udělá velkou analýzu a pak má dokonce života vystaráno, tak s ním to brzo zamává. V internetovém prostředí je vše v neustálém pohybu a tím pádem i vaše konkurence nespí a kuje plány jak případně vás, více úspěšné, sesadit z prvních pozic ve vyhledávačích.
Mezi aspekty, které je určitě dobré z dlouhodobějšího hlediska monitorovat patří:
- Chování návštěvníků na vašem webu
- Jaká klíčová slova je na web přivádějí a jaká nikoli
- Návštěvnost vašeho webu
- Úspěšnost vámi nastavených cílů (např. u e-shopu je to často konverze, tedy naplnění obch. košíku a potvrzení objednávky)
Pokud není analýza, tak nikdy nezjistíte co je špatně!
Bez těchto všech přípravných a poté sledovacích prací je to opravdu tak, že vám unikne obrovské kvantum velmi podstatných údajů a věcí.
Ale pokud jste v rukou svědomitých lidí, tak se vůbec nemusíte ničeho obávat, protože zkušení internetový odborníci vám vše ohlídají. Pravidelnost analytických reportů od takových lidí, po spuštění nebo předělání webů snad netřeba zmiňovat, to už se samo od sebe předpokládá.